Mes Facebook-e

A+ A A-
www.brecorder nuotrauka www.brecorder nuotrauka

Karščio poveikis sveikatai

Karštis gali paveikti kiekvieno žmogaus sveikatą. Ypač jautrūs yra kūdikiai ir vaikai iki 4 metų amžiaus, vyresnio amžiaus žmonės (ypač vyresni nei 75 metų), asmenys turintys antsvorio, nėščiosios, sergantys įvairiomis (endokrininėmis, širdies kraujagyslių, inkstų ligomis), asmenys nuolat vartojantys vaistus ir turintys sunkų fizinį arba psichinį negalavimą.
Žmonės karštį toleruoja skirtingai, todėl pasakyti kokia temperatūra gali būti pavojinga, negalima. Jei temperatūra iki 270 C – karštis paprastai diskonforto nesukelia. Nuo 27 iki 340 C – silpnas diskonfortas, nuo 35-390C – stiprus (reikėtų vengti didelio fizinio aktyvumo). Nuo 40-450 C - pavojus sveikatai (reikėtų vengti buvimo lauke). Nuo 40-540 C – didelis pavojus sveikatai (reikėtų nutraukti bet kokią fizinę veiklą). Per 540 C – labai didelis pavojus sveikatai.
Karštą dieną rekomenduojama gerti daug skysčių. Labai naudingas mineralizuotas vanduo, nes karštoje aplinkoje su prakaitu žmogaus organizmas netenka daug mineralinių medžiagų. Reiktų vengti alkoholinių gėrimų, skysčių su kofeinu, saldikliais, nes tokie skysčiai skatina vandens pasišalinimą. Taip pat vengti sunkiai virškinamų ir riebių patiekalų. Valgyti daugiau skystų produktų, liesų pieno produktų, vaisių, daržovių. Karštu laikotarpiu dėvėti tinkamus drabužius: šviesius, laisvus, natūralių audinių, gerai praleidžiančius prakaitą, teptis apsauginiu kremu nuo saulės. Svarbu apriboti fizinę veiklą lauke, darbus geriau atlikti ryte ar vakare. Stengtis būti patalpose, kur yra ventiliatoriai ar oro kondincionieriai, tik svarbu, jog patalpos oro temperatūra nebūtų žemesnė nei 180 C. Jokiu būdu nepalikti vaikų vienų automobiliuose, nes mašinos labai greitai įkaista, vaikus gali ištikti šilumos smūgis. Reikalinga patikrinti ar saugos diržai, vaikiškos sėdynės nėra per karšti, kad vaikas nenusidegintų. Kiek įmanoma palaikyti namų aplinką vėsią. Langus dengti tamsios spalvos užuolaidomis, dieną naudoti kuo mažiau elektrinių įrenginių, miegoti vėsesniame kambaryje, langus, pro kuriuos patenka tiesioginiai saulės spinduliai, uždaryti, o atverti tik vakare, kai oro temperatūra būna nukritusi. Poilsiui gamtoje pasirinkti vietą pavėsyje, dažnai naudotis vėsiu dušu ir vonia, o sergant širdies ir kraujagyslių sistemos ligomis, stebėti savo sveikatos būklę. Pasitarti su šeimos gydytoju dėl nuolat vartojamų vaistų dozės koregavimo.
Taigi per karščius galima nukentėti dėl: nudegimų, šilumos smūgio, saulės smūgio, hipoksijos, (deguonies bado). Todėl raginame nebūti abejingiems savo ir artimųjų sveikatai.

Pasvalio r. sav. Visuomenės sveikatos biuras
Parengta pagal Sveikatos mokymo ir ligų prevencijos centro informaciją

Daugiau šioje kategorijoje: « Karščio poveikis sveikatai
Aukštyn
« Liepa 2019 »
Pirm Antr Tr Ket Penk Šešt Sek
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        

Kontaktai

Vytauto Didžiojo a. 6, III a. LT-39149 Pasvalys; Tel.: 8 451 20130;  8 451 20131; el. paštas: vsbiuras@gmail.com

Naujausi straipsniai

Numatyti renginiai

Nėra renginių