Mes Facebook-e

A+ A A-
Artūro Juzefovičiaus nuotraukos Artūro Juzefovičiaus nuotraukos

Fizinio aktyvumo šiaurietiškoji alternatyva

„Mano tikslas – duoti. Kas kiek pasiima, tiek ir turi“,- lankydamasis Pasvalio r. sav. Visuomenės sveikatos biure šių metų kovo mėnesį ir juokais, ir rimtai kalbėjo profesionalus šiaurietiškojo ėjimo treneris Laimontas Rakauskas.
Viljamo Šekspyro Hamletas klausia „Būti ar nebūti?“, aš perfrazuodamas užduodu klausimą „Daryti ar nedaryti?“, - juokiasi treneris ir pripažįsta, kad žmonės jau iš anksto būna paruošę visą puokštę pasiteisinimų kodėl nedaryti: neturiu laiko, mankštinsiuosi kai išeisiu į pensiją, ką žmonės pagalvos jei su lazdomis (šiaurietiškomis) eisiu?, nesu sportiškas, aš ir mokykloje nemėgau sportuoti, netikiu visomis tomis nesąmonėmis“. „O juk visi norime jaustis puikiai. Nei vienas nesakome: kaip gera ligoninėje, gulėčiau ir gulėčiau", - stebisi treneris.
L.Rakausko teigimu, daugiau kaip 70 procentų suaugusių Lietuvos gyventojų juda nepakankamai. Be to, tik 1 iš 5 vaikų reguliariai mankštinasi. Apie 70 proc. lėtinių neinfekcinių ligų sudaro du trečdalius visų sveikatos sutrikimų.
„Kodėl reikia būti fiziškai aktyviems?“, - klausia L.Rakauskas ir cituoja profesorių Albertą Skurvydą: „Judėjimas yra biologinis organizmo poreikis (toks pat kaip valgyti, miegoti ar tuštintis), be kurio mūsų organizmo veikla – neįmanoma“.
Tinkamai pasirinktas ir praktikuojamas fizinis aktyvumas gerina širdies veiklą, smegenų darbingumą ir gyvenimo kokybę, iki 40 procentų mažina riziką susirgti cukriniu diabetu ir t.t. Treneris pataria rinktis pakankamo dažnumo ir trukmės fizinio aktyvumo veiklas, o labiausiai tam tinka šiaurietiškasis ėjimas: saugūs, mechaniškai teisingi judesiai, vienu metu juda iki 90 proc. raumenų, tinka praktikuoti bet kuriuo metų laiku įvairaus amžiaus žmonėms. Suaugusiems 40-50 min. trukmės aerobinius pratimus (tai yra cikliškai pasikartojančių judesių seka) pataria rinktis kas antrą dieną. Vaikams vidutinio intensyvumo fizinio aktyvumo veiklą iki 60 min. trukmės treneris Laimontas Rakauskas pataria rinktis kasdien ir šypsodamasis priduria, - „Jei mokinys pasiruošęs, mokytojas visada atsiras“.

Vilma Jankevičienė, Pasvalio r. sav. Visuomenės sveikatos biuro direktorė

Daugiau renginio nuotraukų rasite Fb: Pasvalio Visuomenės Sveikatos Biuras
 

Pasvalio Visuomenės Sveikatos Biuras nuotrauka.

Atnaujinta18 Balandis 20, Penktadienis 15:21
Aukštyn
« Gegužė 2018 »
Pirm Antr Tr Ket Penk Šešt Sek
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31      

Kontaktai

Vytauto Didžiojo a. 6, III a. LT-39149 Pasvalys; Tel.: 8 451 20130;  8 451 20131; el. paštas: vsbiuras@gmail.com

Naujausi straipsniai