Mes Facebook-e

A+ A A-

Šiandien - Pasaulinė Judėjimo sveikatos labui diena

Gegužės 10-oji visame Pasaulyje minima Judėjimo sveikatos labui diena – tarptautinė diena, kurią inicijavo Pasaulio sveikatos organizacija (PSO) 2000 m, o nuo 2002 m. visame pasaulyje organizuojami šiai dienai skirti renginiai. Šių renginių tikslas – propaguoti fizinį aktyvumą įvairiais būdais. Pasaulio sveikatos organizacija teigia, kad sveikata didžiąja dalimi priklauso nuo paties žmogaus, nes sveikatą bei gyvenimo trukmę apie 50 proc. lemia gyvenimo būdas ir paties žmogaus elgesys, apie 20 proc. – gyvenamoji aplinka, apie 20 proc. paveldimumas ir tik 10 proc. sveikata priklauso nuo medicinos pagalbos. Įrodyta, kad yra žymiai pigiau sudaryti sąlygas žmogui nesusirgti, negu susirgus jį gydyti. Todėl Pasaulio sveikatos organizacija ragina daugiau dėmesio skirti ligų profilaktikai ir sveikatos stiprinimui, į pirmą vietą iškeliant gyventojų sveikos gyvensenos ugdymą.

2018 m. Lietuvoje atlikto suaugusių gyvensenos tyrimo duomenimis suaugusiųjų, kurie užsiima energinga fizine veikla bent po 30 min. 5 dienas per savaitę ar dažniau buvo 40,5 proc. Pasvalyje tokių sportuojančių buvo šiek tiek daugiau, 46 proc. Remiantis šiuolaikinėmis fizinio aktyvumo rekomendacijomis suaugusiems asmenims nuo (18 iki 65 metų) per savaitę būtina skirti ne mažiau kaip 150 minučių vidutinio intensyvumo fizinei veiklai: greitam ėjimui, darbui sode ar darže, važinėjimu dviračiu, riedučiais ar paspirtuku, užsiimti šiaurietišku vaikščiojimu. Arba ne mažiau kaip 75 minutes didelio intensyvumo fizinei veiklai: greitam bėgiojimui, važinėjimui dviračiu kalvota vietove, plaukimui ar intensyviems sportiniams žaidimams: futbolui, krepšiniui, lauko tenisui ir t.t.. Vaikai ir paaugliai iki 17 m. turėtų judėti aktyviai bent 1 valandą per dieną ir užsiimti vidutinio arba didelio intensyvumo fizine veikla papildomai tris kartus per savaitę. Vyresniems negu 65 metų žmonėms galioja 150 minčių per savaitę judėjimo rekomendacija, papildomai porą kartų per savaitę jie turėtų skirti stambiųjų raumenų grupių lavinimui bei bent 3 kartus per savaitę atlikti pratimus lavinančius pusiausvyrą, koordinaciją. 

Judėjimas turi didelę įtaką sveikatai. Stiprėja širdis, normalizuojasi kraujo spaudimas, gerėja miegas, stiprėja imunitetas. Aktyvus gyvenimo būdas padeda atsikratyti streso ir atitolina jo sukeltas ligas, net paprasčiausias pasivaikščiojimas gamtoje gerina nuotaiką, mažina įtampa. Kai sportuojate organizmas gamina daugiau laimės hormonų, todėl  esant blogai nuotaikai pajudėkite. Kiekvienas žmogus pasirenka sau skirtą judėjimą. Vieniems patinka ramūs pasivaikščiojimai gamtoje, kitiems intensyvus kopimas į kalnus. Svarbiausia atrasti savo veiklą, kuria galėtumėte mėgautis. Kiekvienas iš mūsų turėtų pasistengti dėl savo sveikatos, skirti daugiau laiko sau, įsiklausyti į savo kūno poreikius. Užklupusi liga, silpnėjantis imunitetas tai ženklas, kad kažką darome ne taip. Reikėtų nepamiršti ir sveikos mitybos, daugiau valgyti daržovių, vaisių. Mažinti  cukraus, riebalų vartojimą, atsisakyti žalingų įpročių. Užsibrėžkime tikslą ir jo siekime. Ne nuo rytojaus, ne nuo pirmadienio, o nuo šiandien! Judėkime ir būkime sveiki!

Pasvalio r. sav. Visuomenės sveikatos biuro informacija

Aukštyn
« Rugpjūtis 2019 »
Pirm Antr Tr Ket Penk Šešt Sek
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31  

Kontaktai

Vytauto Didžiojo a. 6, III a. LT-39149 Pasvalys; Tel.: 8 451 20130;  8 451 20131; el. paštas: vsbiuras@gmail.com

Naujausi straipsniai

Numatyti renginiai

Nėra renginių