Žilpamūšiečiai teigia: „Judėk daugiau-gyvenk sveikiau!”

Kategorija Naujienos
Atnaujinta: Antradienis, 29 spalio 2013 11:25

Mūsų civilizuotos visuomenės bėda – fizinio aktyvumo trūkumas. 80 proc. gyvena pasyviai, daugiau nei 70 proc. suaugusiųjų juda nepakankamai. Judėjimas yra biologinis organizmo poreikis, be kurio normali žmogaus veikla sunkiai įmanoma. Fizinis aktyvumas siejamas su funkcinėmis galimybės atlikti kasdienines užduotis nepervargstant. Tai - bet kokia žmogaus kūno judėjimo išraiška, kuriai reikia fizinių pastangų. Fizinė veikla veiksminga tik tada, kai ji yra reguliari, pakankamo intensyvumo, dažnio, trukmės. Jei judama nepakankamai: mažėja organizmo atsparumas ligoms, silpnėja pajėgumas, kaupiasi riebalai. Fizinis aktyvumas svarbus sėkmingo senėjimo veiksnys: padeda stiprinti sveikatą, išlaiko galimybę būti judriems, gerina koordinaciją, pusiausvyrą, mažina galimybę patirti kaulų lūžius, didina savarankiškumą. Fiziškai aktyvūs žmonės geriau jaučiasi, nes fizinė veikla mažina kraujospūdį ir tikimybę susirgti širdies kraujagyslių ligomis bei depresija. Koks yra pakankamas fizinis aktyvumas? Pagyvenusiems žmonėms rekomenduojama didžiąją savaitės dienų dalį (geriausia kasdien) ne mažiau kaip 30 minučių skirti vidutinio intensyvumo fizinei veiklai.

 Viena iš sparčiai populiarėjančių fizinio aktyvumo priemonių – šiaurietiškas ėjimas. Tai ėjimas, atsispiriant lazdomis – labai paprasta, tačiau efektyvi sveikatingumo priemonė, tinkanti visiems, ypač vidutinio amžiaus žmonėms ir senjorams bei tiems, kurie niekada nesimankštino ir nemėgsta tradicinių sporto rūšių. Ėjimas su lazdomis gerina širdies ritmą (nes daugiau įkvepiama deguonies), treniruoja širdies ir kraujagyslių sistemą, mažina kraujospūdį, gerina aerobinę ištvermę, reguliuoja kvėpavimą, gerina medžiagų apykaitą, išlaiko taisyklingą laikyseną, ugdo ištvermę. Taip pat ši sporto šaka mažina ir šalina įtampą, stresą, stiprina imuninę sistemą. Šiaurietiškas ėjimas taikomas kaip gydymo forma esant kvėpavimo ir kraujotakos sistemos sutrikimams, stuburo ligoms, kartu su tinkama mityba puikiai sprendžia antsvorio problemas, pagerina fizinę būklę, suteikia žvalumo ir pasitikėjimo savimi. Einant geriau įvaldyta technika galima apkrauti iki 90 proc. kūno raumenų. Tai sporto šaka, kuri prieinama visiems, nežiūrint to, kokia žmogaus sveikatos būklė, amžius, fizinis pasirengimas, ją galima praktikuoti ištisus metus.

 Ne kartą pajutę šiaurietiško ėjimo privalumus, rengę sveikatinimo užsiėmimus, Žilpamūšio krašto bendruomenės nariai parengė projektą „Judėk daugiau - gyvenk sveikiau“, kuris įgyvendinamas Pasvalio r. sav. Visuomenės sveikatos rėmimo specialiosios programos lėšomis. Šios programos dėka įsigytos kokybiškos šiaurietiško ėjimo lazdos. Kad žilpamūšiečiai galėtų tikslingai naudoti lazdas, Pasvalio r. sav. Visuomenės sveikatos biuras ir Žilpamūšio krašto bendruomenės pirmininkė J. Katauskienė pakvietė savo krašto žmones pokalbiui apie fizinio aktyvumo privalumus ir praktiniam šiaurietiško ėjimo užsiėmimui. Nepabūgę stiproko lietaus, vieną, besibaigiančio spalio popietę, susirinko didžiausių Žilpamūšio entuziastų dalis.

Pakalbėjus apie tinkamo fizinio aktyvumo privalumus ir neaktyvumo pasekmes, aptarta fizinės veiklos  stokos sukeltų  ligų (vėžinių susirgimų, insulto, diabeto, širdies ir kraujagyslių ligų ir t.t.) vaizdinė priemonė-„lagaminas“. Taip pat susirinkusieji galėjo paanalizuoti savo sveikatos būklę pagal sveiko žmogaus kodą. Vienas iš būdų, parodančių fizinę žmogaus būklę yra plaštakos suspaudimo jėga. Žilpamūšiečiai specialaus dinanometro dėka galėjo sužinoti savo plaštakos jėgą Ši praktinė veikla kėlė smagių emocijų ir azartinių nuotaikų, buvo džiaugiamasi „išspaudžiamais“ rezultatais: daugumos dalyvių plaštakos jėga siekė maksimalias normas pagal lytį ir amžių. „Štai ką reiškia gyvenimas kaime“- juokavo Mūšos upės pakrantės gyventojai.                                                                                        

Po pokalbių, dalyviai persikėlė į mokyklos salę, kur aptarta šiaurietiško ėjimo istorija, privalumai, tinkama šiam sportui apranga ir avalynė, individualus lazdų pritaikymas pagal žmogaus ūgį. Susirinkusieji entuziastingai mokėsi šiaurietiško ėjimo ALFA technikos, atliko įvairius pratimus: lankstumo, tempimo, judrumo, koordinacijos bei smagius, atliekamus porose. Po pakankamai ilgo ir intensyvaus, tačiau smagaus užsiėmimo žilpamūšiečiai buvo „užsidegę šiaurietišku ėjimu“. Tarėsi kokiomis dienomis bursis į šiaurietiško ėjimo grupelę, kokiu keliuku eis ir atsimindami ėjimo techniką – sportuos, kad judėtų daugiau ir gyventų sveikiau.

Pasvalio r. sav. Visuomenės sveikatos biuro informacija

Kontaktai
Pasvalio rajono savivaldybės Visuomenės sveikatos biuras
8 451 20130
8 451 20131