Puikios psichinės sveikatos užtikrinimo "dešimtukas" pagal prof. Albertą Skurvydą

Kategorija Naujienos
Puikios psichinės sveikatos užtikrinimo "dešimtukas" pagal prof. Albertą Skurvydą:
1) Džiaugsmą suteikiantis kasdieninis fizinis aktyvumas (apie 60-180 min per dieną; tam tinka visos judėjimo formos; svarbu - su džiaugsmu, nepersitempti ir neužsisėdėti).
2) Pilnavertis miegas (labai gerai ir trumpalaikis snūstelėjimas dienos metu).
3) Sveika mityba (ypač vengti persivalgymo, cukraus ir transriebalų; geriausiai tinka Viduržemio Jūros Dieta ir protarpininis kalorijų apribojimas, pagal Mattson).
4) Nerūkymas ir "nesisvaiginimas" nei alkoholiu, nei narkotikais, nei vaistais.
5) Nuolatinis mokymasis, smalsumas ir nustebimas (tai labai gerai stimuliuoja galvos smegenų atsinaujinimą).
6) Palaikantis ir apraminantis bendravimas su Žmonėmis (svarbu kuo mažiau bendrauti su Žmonėmis, kurie savo dejavimais ar "patarimais" Jums nuotaiką gadina).
7) Pabuvimas ramybėje su savimi (nors po kelias minutes per dieną; apmąstant, ar teisingai gyvenu).
? Geranoriškumas ir empatija (pozityvumas savo ir kitų atžvilgiu). (nors kelis kartus per dieną nusišypsoti ir nusijuokti).
9) Pragyvenimo šaltinio stabilumas (idealu, jei darbas dar būtų ir įdomus bei prasmingas).
10) Nuolatinis budrumas netikėtumams ir neaiškumams (pasiruošti su "protu" sutikti kiekvieną nelauktą ir labai labai netikėtą stresorių).
Profesorius patikina, kad šie teiginiai parengti pagal daugybės tyrimų rezultatus!
 
May be an image of avalynė ir tekstas
Kontaktai
Pasvalio rajono savivaldybės Visuomenės sveikatos biuras
8 451 20130
8 451 20131