
Ryškūs produktai – tamsūs ketinimai
Gegužės 31-oji minima kaip Pasaulinė diena be tabako, kurios proga Pasaulio sveikatos organizacija (PSO) ir visuomenės sveikatos šalininkai, inicijuoja kampaniją, siekiant atkreipti dėmesį į tabako vartojimo keliamą pavojų bei atskleisti žalingas tabako pramonės taktikas.
Augantis nikotino produktų vartojimas tarp jaunimo kelia didelį susirūpinimą. 2022 m. nustatyta, kad 12,5 proc. paauglių Europos regione vartojo elektronines cigaretes, palyginti su vos 2 proc. suaugusiųjų. HBSC tyrimo duomenimis, Lietuvoje net 38 proc. 9 klasės mokinių yra bent kartą bandę rūkyti elektronines cigaretes.
Už kiekvieno saldžiai kvepiančio, stilingo elektroninio prietaiso slypi karti tiesa.
Tabako ir nikotino pramonė modernizavosi – bet tikslai liko tie patys: kuo daugiau priklausomų žmonių ir maksimalus pelnas.
Elektroninių cigarečių, nikotino maišelių ir kaitinamojo tabako reklama socialiniuose tinkluose buvo peržiūrėta daugiau nei 3,4 milijardo kartų.
Samdomi nuomonės formuotojai prisideda prie tabako ir nikotino vartojimo populiarinimo kaip madingo elgesio.
Filtrai – tai rinkodaros triukas, skirtas sukurti saugumo iliuziją. Tačiau jie siejami su agresyvesne plaučių vėžio forma. Rūkymas žudo – su filtru ar be jo.
O kokios yra pasekmės?
Beveik 1 milijonas mirčių kasmet PSO Europos regione dėl tabako vartojimo.
153 000 mirčių dėl pasyvaus rūkymo.
Laikas sustabdyti melą. Jokių skonių. Jokių manipuliacijų.